Min egen helligdag..

Det er min fødselsdag d. 27 dec.. På selveste 3. juledag.
Min farfar fortalte mig som barn, at da jeg, og såmænd også han, havde fødselsdag på denne særlige dag, betød det, at man var lige så hellig som selve dagen.

Dét var meget fantastisk i min verden...
Og først mange år efter, også efter min farfars død, gik det op for mig, at "selveste 3. juledag", ikke er en skid hellig....
Og hverken min farfar, eller jeg selv, kunne jeg konstatere på denne, min fødselsdag nr. 45, har levet et særligt helligt liv...

Ha ha ha... en af de sjove minder fra en svunden tid.... Lige som når jeg spiste rundt om hullerne i vaniliekransene, så farmor havde hullerne gemt til næste års jul... Jeg puttede hullerne i en orange affaldspose, som farfar holdt lukket, så de ikk faldt ud. Til sidst lukkede han posen med en knude, og den blev lagt i julekassen.

For mig vil min fødselsdag altid være en reminder, til mine fødselsdage hos farfar, da jeg var lille..
Det er var ganske særligt, at være farfars prinsesse denne dag.

------------------------

Nu har jeg så fejret min 45 års dag.
Den skal være en vending i mit liv. Det har jeg arbejdet mig frem mod, i snart et halvt år.

Det blev dagen, hvor jeg opførte mig, som jeg ALTID har gjort.
Nu, er jeg en ny Lotte.
Måske vil du ikke bemærke så meget, mens andre vil synes det er voldsomt.
Du der ikke mærker det, har nok ikke trådt så slemt på mig gennem tiden, vil jeg bare sige ;o)

Jeg skal ikke på korstog. Ej heller demonstrere vrede i overdimensionerede mængder.

Hotel Lotte har bare valgt, at dreje nøglen for en stund.
Ethvert serviceniveau, vil dale ned på minimum, for dem der normalt, henter goder hos mig.
Men folk der kan vise glæde, taknemmelighed og i særdeleshed empati, vil klart kunne trække flere ydelser ud af mig, end "sugemallerne"...

Mine børn står på aller øverste priortetshylde... tæt under dem, der ligger jeg.
Jeg vil i gang med, at gøre mig glad...
Jeg skal jo trods alt, gå op af mig, hvert sekund, resten af mit liv...

.. Take care :o)



Kommentarer