FORNY DIG SELV.



Jeg bobler af glæde og livslyst.
Jeg ved, at jeg er på rette vej nu. I lang tid har jeg været helt dernede, hvor det bare ikke så ud, som om, der var en vej op...

Men det var der.
Hjælpen kom fra meget uventet kant.
Jeg gik på vaskeri for René, og dernede er der reoler, med brugte bøger, til fri afhentning....
Jeg tager én bog ud, og læser på forsiden:

" FORNY DIG SELV- farvel til skyldfølelse, frygt, vrede, bekymring, usikkerhed og andre klodser om benet."

Af Wayne W. Dyer.

Jeg tabte nærmest kæben... bladrede lidt...
Ord som Misbilligelse og billigelse... om at ikke turde tro på, at man var det bedste i sit eget liv...
Specielt en sætning, vækkede mig...

-Hvis nogen spurgte hvad du ikke ville overleve, at miste i dette liv, ville de fleste forældres svar være, "Mine børn"... Selvfølgelig.
MEN- de fleste overlever altså at miste et barn. Eller to. Eller flere...

BUM....

Der ramte han.... Jeg har mistet et barn. Og jeg overlevede det.
Hvem er den eneste, du ikke kan leve uden?
DIG SELV...

Jeg er ansvarlig for min egen lykke. Enhver er sin egen lykkes smed.

Sætninger jeg har hørt et hav af gange, men aldrig forstået, eller sat mig helt ind i.

Jeg kan ikke lægge over på et andet menneske, at gøre mig lykkelig. Jeg kan kun selv gå den vej, jeg mener lykken er.
Hvis jeg tror, at jeg kun bliver lykkelig, hvis en specielt af mig, udvalgt mand, gør mig lykkelig... så har JEG et problem!
Hvis jeg tror, at jeg kun kan være lykkelig, hvis mine børn gør det og det, sådan og sådan, så har jeg endnu et problem.

Jeg kan gøre mig lykkelig.
Ingen som helst anden.


Hold nu fast en øjenåbner...
Og igen forundres jeg...
Hvorfor fandt jeg den bog, den dag jeg virkelig var langt ude, og havde krænget min sjæl ud i hovedet på en tidligere kollega. Hvor jeg virkelig vidste, at NU skulle der hjælp til.
Ja hvorfor?
Lige meget... Jeg fandt den bog... den åbner mine øjne hurtigere end jeg læser den...

Og igen, var René Harvy indblandet i min optur, idet jeg måtte vaske for ham, fordi han havde smidt en hjælper ud... igen ...

René din gamle hystade... du er min redning og min styrke....






Kommentarer

  1. Det er dejlig læsning Lotte. Vejen er lang og kroget, men du skal nok få vendt de sten, der skal vendes og bestige de bjerge, der pludselig står foran dig.

    SvarSlet

Send en kommentar